حرفه وطن
 
قالب وبلاگ

جام نیوز - بارها در مورد عوارض جسمی و ذهنی بازی‌های رایانه‌ای مطالبی خوانده یا شنیده‌ایم. مثلا این که کمبود تحرک جسمی در حین بازی‌های رایانه‌ای سبب بروز مشکلاتی نظیر افزایش وزن (به ویژه در میان کودکان و نوجوانان) می‌شود. یا این که بسیاری از بازی‌های خشن می‌توانند اثرات نامطلوبی را بر روی روحیه و ذهن افراد داشته باشد. بازی‌های رایانه‌ای اما درست مانند هر پدیده‌ دیگر ساخت دست بشر علاوه بر جنبه‌های منفی، ویژگی‌های مثبت نیز دارند. مزایای بازی‌های رایانه‌ای در چند سال اخیر مورد توجه دانشمندان قرار گرفته و به نتایج جالبی هم انجامیده است. آشنایی با نتیجه بررسی های مربوط به 7 مورد از سودمندی های این بازی ها خالی از لطف نیست:

1. کمک به کودکان و نوجوانان دارای بیماری‌های مزمن

پژوهشگران دانشگاه یوتا سال گذشته تحقیقی را منتشر ساختند که نشان می‌داد انجام منظم بازی‌های رایانه‌ای توسط بچه‌های دارای بیماری و اختلالاتی نظیر اوتیسم، افسردگی و پارکینسون سبب افزایش استقامت و روحیه مقاومت آن‌ها در برابر مشکلات ناشی از بیماری می‌شود. دانشمندان بر این باورند که این گونه بازی‌ بر روی سازوکارهای عصبی خاصی تاثیر گذاشته و موجب ایجاد هیجانات مثبت می‌شود. به این ترتیب کودک یا نوجوان درگیر بیماری مزمن بهتر می‌تواند با پیامدهای ناشی از بیماری خود مبارزه کند.
 

2. افزایش توانایی‌های حرکتی کودکان پیش‌دبستانی

با اینکه قرار دادن یک کودک کم سن و سال در برابر تلویزیون برای انجام بازی رایانه‌ای کار درستی تلقی نمی‌شود، اما این همه ماجرا نیست. زیرا پژوهش دانشمندان دانشگاه دیکن در ملبورن استرالیا نشان می دهد انجام بازی‌های تعاملی رایانه‌ای به تقویت مهارت‌های حرکتی کنترل اشیا در کودکان می‌انجامد.
 

3. کاهش استرس و افسردگی

دامنه فواید بازی‌های رایانه‌ای تنها به کودکان و نوجوانان محدود نمی‌شود. پژوهشی که در سال 2009 منتشر شد نشان می‌دهد انجام بازی های رایانه ای می‌تواند به افرادی که از مشکلاتی نظیر استرس یا افسردگی رنج می‌برند کمک کند تا بتوانند تا حدی بر این مشکلات غلبه کنند. این پژوهش نشان داد برخی افراد با تیپ شخصیتی A (که معمولاً بسیار فعال هستند) با انجام این بازی ها می توانند فرصتی برای آرامش بیابند و به این ترتیب از میزان استرس آن‌ها کاسته شود.
 

4. کاهش شدت درد

بازی‌های رایانه‌ای نه‌تنها می‌توانند موجب کاهش اثرات منفی مشکلات ذهنی ‌شوند، بلکه حتی می‌توانند دردهای جسمی را هم کاهش دهند. دانشمندان دانشگاه واشینگتن نوعی بازی طراحی کرده اند که به بیمارانی که از درد شدیدی رنج می‌دهند امکان می‌دهد از درد خود بکاهند. این بازی که «دنیای برفی» نام دارد نوعی بازی واقعیت مجازی است که در آن به فرد خود را در یک سرزمین پوشیده از برف می‌بیند و می‌تواند گلوله‌های برفی را به سمت پنگوئن ها و آدم برفی هایی که می بیند پرتاب کند. به ‌این ‌ترتیب حواس بیمار از درد به بازی معطوف می‌شود. بررسی‌ها نشان داد بیمارانی که از این بازی استفاده کرده اند ند نیازمند داروی مُسکّن کمتری بوده اند.
 

5. تقویت توان بینایی

پدر و مادرها معمولاً به فرزندان خود می‌گویند نشستن در برابر تلویزیون منجر به کاهش قدرت بینایی می‌شود. دانشمندان دانشگاه مک مستر کانادا اما به نتیجه‌ای شگفت‌انگیز دست یافتند. افرادی که دچار بیماری آب‌مروارید هستند می‌توانند با انجام بازی‌هایی که در آن کاربر باید به هدف‌هایی مشخص شلیک ‌کند، قدرت بینایی خود را تقویت کنند. این دست از بازی‌ها سرعت بسیار بالایی دارد و نیازمند تمرکز زیاد هستند و به این ترتیب فرد باید خود را برای دیدن سریع موارد مختلف و تصمیم گیری آنی عادت دهد. این بازی‌ها همچنین موجب تولید هورمون‌های دوپامین و نیز آدرنالین شده که به صورت بالقوه می‌تواند به افزایش توانایی انعطاف‌پذیری مغز کمک کند.
 

6. تقویت توانایی تصمیم‌گیری

بیشتر بازی‌های رایانه‌ای نیازمند تصمیم‌گیری و واکنش سریع کاربر هستند. دانشمندان عصب شناس دانشگاه روچستر نیویورک به این نتیجه رسیدند که انجام بازی‌های رایانه‌ای سبب تمرین مغز برای تصمیم‌گیری سریع می‌شود. بازی‌هایی نظیر شبیه‌سازی موقعیت‌هایی که باید در آن به سرعت تصمیم گرفت کاربر را عادت می‌دهد تا به سرعت اطلاعات محیطی را بررسی و بلافاصله به آنها واکنش دهد.
 

7. افزایش شادی در میان سالمندان

پژوهشگران در دانشگاه کارولینای شمالی به بررسی رابطه بازی‌های رایانه‌ای و سلامت روانی (شادی) افراد سالمند پرداختند. این مطالعه به این نتیجه رسید افراد سالمندی که گهگاه بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌دادند شادتر از سایر هم‌سن و سالان خود بوده‌اند و هیجانات مثبت‌تری از خود بروز می‌دادند.

بازی‌های رایانه‌ای علاوه ‌بر زیان‌، فوایدی نیز به دنبال دارند. در این میان توجه به نوع بازی و البته زیاده‌روی نکردن در انجام آن نقش مهمی در استفاده صحیح از این فناوری سرگرم کننده دارد.


موضوعات مرتبط: بهداشت، فناوری و سیستم، فناوری ، رایانه ، نرم افزار ، بازی و سرگرمی، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 1 آبان 1393برچسب:, ] [ 6:38 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

با گلابی و انگور یک جوجه تیغی زیبا درست کنید

با گلابی و انگور یک جوجه تیغی زیبا درست کنید
ایده ای جالب برای تزئین میز شام

لوازم مورد نیاز :

گلابی 

خلال دندان

زیتون سیاه

انگور دانه شده

دستور کار :

ابتدا از قسمت وسط به بالای گلابی را پوست کنید.

سپس خلال دندان را در دانه های انگور فرو کرده و هر کدام را روی قسمت پوست کنده گلابی بگذارید.

برای قسمت دماغ جوجه تیغی می توانید یک عدد زیتون سیاه را نصف کرده و در قسمت جلوی گلابی بگذارید.

برای چشم های این جوجه تیغی هم می توانید از دم های انگور استفاده کنید. 

با گلابی و انگور یک جوجه تیغی زیبا درست کنید


موضوعات مرتبط: متفرقه، بازی و سرگرمی، آموزشی، خبرهای آموزشی ، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 14 شهريور 1393برچسب:, ] [ 9:15 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

تا رسیدن سال نو زمان زیادی باقی نمانده است و وقت آن است که شروع به درست کردن وسایل تزئینی بسیار زیبا برای روز عید کنیم که کار دست باشند و از درست کردن و دیدن آنها لذت ببریم.

در اینجا یک نمونه زیبا از تخم مرغ سفره هفت سین را همراه با تصاویر مربوطه برایتان نشان داده و طرز درست کردن هر کدام ازآنها را برایتان توضیح داده ایم.

از فوم های سفید رنگ تخم مرغی شکل می توانید استفاده کرده و به راحتی انواع مختلف و زیبایی از تخم مرغ های تزئینی را درست کنید .این فوم ها در فروشگاه های صنایع دستی وجود دارد و می توانید آنها را خریداری کنید.

در زیرمرحله به مرحله تزئین تخم مرغ هفت سین را به شما آموزش داده ایم.

1 - در ابتدا فوم های سفید تخم مرغی شکل را تهیه کرده و موارد دیگری که لازم داریم عبارتند از رنگ های اکریلیک ، رنگ های گواش ،جوهر های الکلی و خلال دندان

آموزش تصویری تزئین تخم مرغ سفره هفت سین

2 - در ابتدا برای آنکه بتوان به خوبی و راحتی تخم مرغ ها را رنگ کرد بهتر است که از ته تخم مرغ ها یک خلال دندان رد کنید تا بتوانید به راحتی آن را در دست بگیرید.

آموزش تصویری تزئین تخم مرغ سفره هفت سین

رنگ کردن تخم مرغ ها با گواش

1 - با استفاده از رنگ اکریلیک که زود هم خشک می شود تخم مرغ ها را رنگ کرده و می گذاریم تا کاملا خشک شوند.

آموزش تصویری تزئین تخم مرغ سفره هفت سین

2 - پس از آنکه کاملا خشک شدند بار دیگر تخم مرغ ها را با رنگ گواش رنگ می کنیم.

آموزش تصویری تزئین تخم مرغ سفره هفت سین

3 - بعد از آنکه کل آن رنگ زده شد ، می گذاریم تا کاملا خشک شود.

آموزش تصویری تزئین تخم مرغ سفره هفت سین

 

4 - در این مرحله بعد از آنکه رنگ روی آن کاملا خشک شد به آرامی ،جوری که ناگهان تخم مرغ ها ترک برندارند روی سطح آن را یک رنگ اکریلیک براق صورتی می زنیم و روی آن همان طور که می بینید نه تنها براق می شود بلکه به دلیل جنسی که فوم دارد طرح روی آن دون دون می شود.

آموزش تصویری تزئین تخم مرغ سفره هفت سین

5 - حال که رنگ کردن آن به پایان رسید باید از یک روبان استفاده کرده و روی آن به صورتی پاپیونی یا کراواتی شکل بزنید.

آموزش تصویری تزئین تخم مرغ سفره هفت سین

6 - برای آنکه بتوانید این روبان گره زده شده یا پاپیونی شکل را روی تخم مرغ نگه دارید بهتر است از یک سوزن ریز استفاده کرده و طوری که پیدا نباشد سوزن را از روی روبان داخل فوم فشار دهید وبه این ترتیب روبان را روی فوم نگه دارید .

آموزش تصویری تزئین تخم مرغ سفره هفت سین

به این زیبایی این مدل کار پایان می یابد.

آموزش تصویری تزئین تخم مرغ سفره هفت سین

نکته :

من یکبار همین تخم مرغ فومی شکل را بدون استفاده از رنگ اکلریک در ابتدا ،با همان رنگ گواش رنگ زدم و بعد از آنکه رنگش خشک شد روی آن پوسته پوسته شد و زیبایی اش را از دست داد. پس به این نکته دقت داشته باشید که استفاده از رنگ اکلریک در ابتدا اهمیت زیادی دارد و ضروری می باشد.

 

منبع : سيمرغ


موضوعات مرتبط: متفرقه، بازی و سرگرمی، آموزشی، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 23 اسفند 1392برچسب:, ] [ 11:5 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 
لطفا کلیک کنید

http://www.fal.maghsad.com/


موضوعات مرتبط: متفرقه، بازی و سرگرمی، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 3 اسفند 1392برچسب:, ] [ 11:32 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ حرفه وطن خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حرفه وطن و آدرس herfevatan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
اسفند 1396
فروردين 1396 اسفند 1395 بهمن 1395 دی 1395 خرداد 1395 فروردين 1395 آذر 1394 شهريور 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 2123
بازدید کل : 218254
تعداد مطالب : 511
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1



Alternative content



استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین

خطاطي نستعليق آنلاين